czwartek, 22 sierpnia 2013

Nina Reichter 'Ostatnia spowiedź'

AUTOR: Nina Reichter
TYTUŁ: Ostatnia spowiedź
SERIA/CYKL WYDAWNICZY: Ostatnia spowiedź tom 1
WYDAWNICTWO: Novae Res
GATUNEK: romans
DATA WYDANIA: 2012
ILOŚĆ STRON: 380
CENA: 32.90 zł ( z okładki)

Życie jest pełne niespodzianek. 'Ostatnia spowiedź' było moim największym marzeniem czytelniczym.  Pewnego, szczęśliwego dla mnie dnia dostałam maila z zapytaniem czy chciałabym przeczytać i zrecenzować książkę,  którą pokochało tak wielu internautów. Zgodziłam się, bo kto by tego nie zrobił? Nie spodziewałam się, że książka dostarczy mi tyle emocji i zostawi po sobie kaca książkowego, którego tak trudno wyleczyć. 

W wyniku czystego zbiegu okoliczności Bradin Rothfeld dziewiętnastoletni rockmen, którego kochają kobiety w całej Europie spóźnia się na przesiadkę i spędza noc na opustoszałym lotnisku. Przypadkowo spotyka Anny Hanningan- Tajemniczą Amerykankę, która go nie rozpoznaje.  Spędzają ze sobą kilka magicznych i niezapomnianych godzin. Wszystko niestety kiedyś się kończy. Noc mija i oboje wiedza, że nie spotkają się nigdy więcej. 

ŻADNE Z NICH NIE MOŻE SIĘ TERAZ ZAKOCHAĆ!

Ally jest zajęta- uwikłana w dziwny związek, z którego na razie nie może się wyplątać, a Brada obowiązuje kontrakt, w którym jasno jest napisane że nie może mieć żadnej kobiety. Bradin używa podstępu i ciągnie tą znajomość. Ally nadal nie ma pojęcia kim tak na prawdę jest Brade, a wyjawienie tajemnicy nie należy do najłatwiejszych rzeczy. Co zrobi Bradin, pragnąc dziewczyny, której nie powinien nawet tknąć? 

POCZUJ JAK KOCHA TEN,KTÓREGO KOCHAJĄ TYSIĄCE...

Która z nas nie chciałaby być na miejscu Ally Hanningan? Przypuszczam, ze żadna nie zaprzeczy.
Nie przepadam za historiami o miłości, ale po wielu pozytywnych recenzjach jakie udało mi się przeczytać przekonałam się, że to coś więcej niż kolejna historyjka miłosna z bandą nastolatków. To historia pełna emocji. Autorka potrafi zaskakiwać czytelnika. Kibicowałam związkowi Braida i Ally co nie zdarza mi się często. W wielu książkach gdzie autorzy decydują się na poruszenie wątku miłosnego relacje między kochankami są mocno przesadzone i przerysowane. W tym przypadku na szczęście tak nie było. Autora doskonale wyczuła kiedy ma zastopować, a kiedy nadać dynamiczności związku głównych bohaterów. 

Bradin Rothfeld to rockmen o charakterystycznym wyglądzie. Autorka przedstawiła go jako chłopaka z czarnym włosami sięgającymi do ramion, dziewczęcą urodą o ostrym, czarnym makijażem robionym na potrzebę wystąpień publicznych. 
Ally to skromna szatynka. Bardzo szczupła, wręcz drobniutka o dużych niebieskich oczach. Pomimo tego, że Ally i Bradin są głównymi postaciami i wokół nich kręci się cała akcja to jednak moją ulubioną postaciom w tej książce zostaje Tom Rothfeld brat Breda. Chłopak zapadł w mojej pamięci ze względu na jego dość kontrowersyjne zachowanie. Dzięki tej postaci książka nie trąbi ciągle o miłości. Cechuje go zdecydowanie zbyt pewność siebie. Poznaje Ally w dość niekorzystnych dla niego okolicznościach. Spotkanie tych dwóch postaci bardzo mi się podobało. 

Pióro autorki niektórym z Was nie muszę przedstawiać, ponieważ zdaję sobie sprawę, że większość z Was ma tą książkę już za sobą.  Dodam tylko, że autorka pisze bardzo ciekawie. Potrafi opisać jakie emocje towarzyszą bohaterom. Świetnie wykreowała relacje między postaciami. Wydawało mi się, że autorka wszystko idealnie przemyślała i wykonała. Dialogi są na prawe wiarygodne i pełne skrajnych emocji. Jedyna rzecz jaka mnie irytowała to ciągłe psucie się związku Brade i Ally. Tak jakby bohaterowie nie mogli zaznać pełnego dnia miłości. 

Tym razem okładka jak najbardziej oddaje klimat powieści. Ponadto z tyłu okładki możecie przeczytać komentarze, jakie dodały czytelniczki bloga autorstwa Niny Reichter, ponieważ 'Ostatnia spowiedź' pierwotnie pisana była na blogu. Moim zdaniem autorka bardzo dużo osiągnęła,  ponieważ czytałam wiele blogów, gdzie autorzy piszą swoje opowiadania, które niejednokrotnie zasługują na publikację. 

Mam świadomość, że moja recenzja nie oddaje tego, co niesie ze sobą ta książka.  Nie znam tak pięknych słów żeby opisać nimi klimat i emocje jakie towarzyszyły mi podczas lektury. Moim zdaniem każda z Was powinna przeczytać tę książkę i poznać niesamowitą historie, napisaną niewiarygodnie lekkim językiem. Myślę,  że historia kierowana jest głównie do płci żeńskiej.  Napisać recenzje tej książki jest bardo trudno. Jedno jest na pewno pewne i łatwe. Musicie osobiście poznać Ally i Brade, aby zrozumieć ich miłość
Serdecznie polecam!
OCENA: 10/10
książka z wyróżnieniem

Za możliwość udostępnienia mi 'Ostatniej spowiedzi' i spełnienia mojego marzenia serdecznie dziękuje panu Tomaszowi Smykowskiemu

Recenzja dostępna również na: 


56 komentarzy:

  1. Różne opinie słyszałam na temat książki. Jak na razie sobie ją odpuszczę.

    OdpowiedzUsuń
  2. Myślę, że przypadłaby mi do gustu ;)

    OdpowiedzUsuń
  3. Muszę przeczytać tą książkę! Twoja recenzja jeszcze bardziej mnie do tego przekonała.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bardzo się z tego powodu ciesze, przeczytaj, bo na prawdę warto :)

      Usuń
  4. faktycznie książkę mam już dawno za sobą, ale wspominam ją baaaardzo ciepło. oceniłam chyba na 9. wyczekuję drugiego tomu :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Tez czekam na drugi tom, ciekawi mnie czym autorka nas zaskoczy :)

      Usuń
  5. Uwielbiam tę książkę! Po prostu nie wytrzymam bez drugiego tomu!

    OdpowiedzUsuń
  6. Książkę czytałam już chwile temu, ale wciąż miło ją wspominam :)

    OdpowiedzUsuń
  7. Widzę, że to była wielce emocjonująca lektura. Muszę koniecznie ją przeczytać.

    OdpowiedzUsuń
  8. Slyszałam tytuł, ale nigdy nie zaciekawiłam się na tyle, by poczytać co jest w środku i ogólnie jakie zdanie na temat tej ksiązki mają inni c: Bardzo mi sie spodobała, więc mam nadzieję, że jakos ją zdobędę ;)
    Pozdrawiam c:

    OdpowiedzUsuń
  9. Ten komentarz został usunięty przez autora.

    OdpowiedzUsuń
  10. Chyba już kiedyś słyszałam o tej książce, aczkolwiek jak na razie po nią nie sięgnę. Myślę, że treść jest ciekawa, ale ogólnie ta powieść mało mnie interesuje. :-)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Z pewnością słyszałaś, bo ksiażka w swoim czasie była bardzo popularna :)

      Usuń
  11. Brzmi ciekawie, chociaż nie do końca moje klimaty, ale lubię różnorodność ,a co tam :) Pozdrawiam serdecznie :)

    OdpowiedzUsuń
  12. A mi się w ogóle nie podobała. :)

    OdpowiedzUsuń
  13. !! Poluję na tę książkę od tygodni :) baaaardzo mnie intryguje, zwłaszcza, że tylu blogerów się nią zachwyca...

    OdpowiedzUsuń
  14. ooo bardzo bym chciała przeczytać tę książkę! :)

    OdpowiedzUsuń
  15. A mnie akurat rozczarowała ta książka, nie przypadła mi do gustu. ;)

    OdpowiedzUsuń
  16. Tyle osób o niej mówi, że po prostu muszę po nią sięgnąć i sama się przekonać jaka to ona jest. Zapraszam również na mojego raczkującego bloga: http://the-world-of-book.blogspot.com/
    Pozdrawiam serdecznie

    OdpowiedzUsuń
  17. Świetnie, że taka wysoka ocena i pozytywna recenzja, bo mam na półce i czeka na przeczytanie. : D

    OdpowiedzUsuń
  18. Słyszałam już o tej książce i jestem zaintrygowana :)

    OdpowiedzUsuń
  19. Teraz już jestem pewna, że przeczytam. Widziałam wiele pozytywnych recenzji, ale żadna nie była tak pochlebna jak Twoja :)

    OdpowiedzUsuń
  20. W ogóle dopiero po przeczytaniu dowiedziałam się, że to początkowo było opowiadanie o Tokio Hotel. Faktycznie odczułam podobieństwo podczas czytania, ale naprawdę mnie książka urzekła.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Naprawdę? A ja się dowiedziałam dopiero od Ciebie, ale również podczas czytania coś mi tam świtało. Podobieństwo do członków zespołu i pochodzenie niemieckie, bo z tego co kojarzę to Tokio Hotel pochodzili z Niemczech. Nie przepadam za tym zespołem, ale książką jest na prawdę genialna :)

      Usuń
  21. Słyszałam o tej książce, czytałam o niej, nawet oglądałam ją w księgarni, jednak nie kupiłam. Może następnym razem :)

    OdpowiedzUsuń
  22. Brzmi naprawdę ciekawie. Zapisuję tytuł i będę o nim pamiętać. Pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
  23. Świetna recenzja. Niestety nawet twoje 10/10 nie jest w stanie przekonać mnie do tej książki ;)

    OdpowiedzUsuń
  24. Tak bardzo chciałam tę książkę, że to przegięcie w moim przypadku, ale w końcu dostałam propozycję wymiany. I stoi ona teraz grzecznie na mojej półce <3 Narobiłaś mi apetytu na nią, a mam jeszcze inne książki zanim wezmę się za tą! :c

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Gdy tylko dostałam tę książkę, rzuciłam wszystko i zaczęłam ją czytać! Tobie też radze tak zrobić, bo nim zaczniesz już będziesz kończyć. Książka aż tak wciąga.

      Usuń
  25. Tyle się już zabieram do kupienia tej książki żeby wreszcie ją przeczytać i cały czas coś :c

    OdpowiedzUsuń
  26. Książka czeka na swoją kolej na półce. Przynajmniej się nie muszę obawiać, że mi się nie spodoba :)

    OdpowiedzUsuń
  27. Mnóstwo osób czytało tą książkę. A ja po jakimś czasie miałam dość oglądania jej na blogach. Jednak chce ją przeczytać. Jestem ciekawa dlaczego tyle osób ją lubi i otrzymuje tak wysokie oceny.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Tak to już jest, że jeżeli książka ma wysoką reklame i jest tego aż za dużo czytelnik ma już tego dość. Wcale się nie dziwie. Myślę, że twoja ciekawosc zwycięży i przeczytasz tą ksiązke ;)

      Usuń
  28. Z niecierpliwością czekam na tom 2, który ma się pojawić lada dzień ;)

    OdpowiedzUsuń
  29. Z wielką chęcią bym przeczytała. :)

    OdpowiedzUsuń
  30. Tylko pozazdrościć takich maili z propozycjami! :) Nie moja tematyka, nie przepadam za romansami, ale zawsze miło przeczytać recenzję kogoś tak zauroczonego książką.

    OdpowiedzUsuń
  31. Dziękuje, ale nie obraź się nie wezme udzału.

    OdpowiedzUsuń
  32. od jakiegoś czasu zbieram się, aby obejrzeć tą książkę

    OdpowiedzUsuń
  33. Żeby było śmiesznie, to mam tę książkę od dawna wśród swoich zbiorów. Tyle tylko że nadal czeka na swoje pięć minut, dzień łaski, kiedy postanowię zerknąć na nią łaskawszym okiem i udzielić jej audiencji w postaci tych kilku godzin na przeczytanie ;) Póki co mam wypełniony karnecik ze spotkaniami na najbliższy czas ;)

    OdpowiedzUsuń
  34. Mam w planach, liczę na to, że kolezanka pożyczy mi swój egzemplarz :D

    OdpowiedzUsuń
  35. Zaciekawiłaś mnie i to 10/10... Muszę sama się przekonać:)

    OdpowiedzUsuń
  36. straszmnie mnie zaciekawiłaś tą książką ;p ;)

    OdpowiedzUsuń
  37. Muszę wreszcie się za nią zabrać :)

    OdpowiedzUsuń

Witaj w Kruczym Gnieździe!

The moon is my sun,
the night is my day.
Blood is my life,
and you are my prey.