wtorek, 6 sierpnia 2013

Douglas Preston & Lincoln Child 'Dwa groby'

AUTOR: Douglas Preston & Lincoln Child
TYTUŁ: Dwa groby
WYDAWNICTWO: G+J
GATUNEK: thriller/sensacja/kryminał
DATA WYDANIA: 19 czerwca 2013
CENA: 39.90 zł

'Zanim wkroczysz na drogę zemsty, wykop dwa groby'

'Dwa groby' to moje pierwsze spotkanie z twórczością Douglasa Prestona i Lincolna Childa. Według The Washington Post nazwiska tych dwóch autorów na okładce są gwarancją niezwykłych przeżyć i pasjonującej lektury. Postanowiłam to sprawdzić. 

Agent Pendergast podąża śladem Przymierza, tajnej organizacji, która uprowadziła jego żonę tuż po ich ponownym spotkaniu po latach. Kierowany żądzą zemsty agent specjalny FBI nie zawaha się przed niczym, by poznać prawdę o kobiecie, którą kochał- i utracił- oraz zemścić się na ludziach, którzy odebrali mu wszystko.
W tym celu musi udać się do Brazili, w ostępy niebezpiecznej puszczy i odnaleźć tajemnicze miasteczko. Zamieszkują je potomkowie nazistów i ofiary sekretnych, mrożących krew w żyłach eksperymentów prowadzonych po II wojnie światowej przez dawnych hitlerowskich oprawców, w tym doktora Mengele. Od powodzenia samotnej misji Pendergasta zależy nie tylko los jego samego, lecz przyszłego porządku całego świata.*

Douglas Preston i Lincoln Child są autorami wielu intrygujących, uznanych przez krytykę i czytelników bestsellerowych thrillerów. 

Zawsze ciekawiło mnie jak wygląda współpraca dwóch pisarzy pracujących nad jednym dziełem. Czy jest burzliwa? Z pewnością nie odbywa się bez kłótni. Jedno wiem na pewno, co dwie głowy to nie jedna. 'Dwa groby' to dowód na to, że w grupie siła. Połączenie pomysłów dwóch osób zaowocowało w dzieło, które zachwyci nie jednego wymagającego czytelnika. Zachęcający jest sam fakt, że 'Dwa groby' stały się bestsellerem New York Times, a to już duże osiągnięcie i gwarancja wartościowej lektury. 

Akcja książki początkowo rozwijała się wolno, ale już w drugiej części stała się bardziej dynamiczna. Autorzy zadbali, aby czytelnik podczas czytania odkrywał coraz to nowe, szokujące fakty. Pisarze poruszyli trzy ciekawe watki. Pierwszy dotyczący w całości agenta Pendergasta, jego celi i życia. Drugi opowiada o dziewczynie, która ma za zadanie udowodnić niewinność swojego ojca i trzeci, w którym pewien doktor na życzenie  swojej pacjentki pragnie udowodnić, że tak na prawdę jest zdrowa psychicznie. Wszystkie te wątki są ze sobą w pewien sposób związane i potrzebne dla całości. 

Od razu widać, że autorzy mają wprawę w pisaniu książek, zdawać się może, że wszystko w powieści jest perfekcyjne i zapięte na ostatni guzik, a każdy szczegół został dopracowany. Postacie są nie banalne i bardzo dobrze wykreowane. Agent Pendergast to według Kirkusa Reviewsa ' jeden z najciekawszych bohaterów powieści sensacyjnych'  i ja w pełni podzielam jego zdanie. 

Akcja książki staje się najciekawsza, gdy autorzy przenoszą głównego bohatera do Nowej Gondoi, gdzie razem z bohaterem poznajemy szokujące fakty. 
Powieść została bardzo dobrze przemyślana, choć dla bystrzejszych czytelników momentami może stać się przewidywalna. Warto jednak zapoznać się z tą historią, ponieważ trzyma w napięciu jak mało która pozycja. Niech nie zrazi Was powolny rozwój akcji i ilość stron, ponieważ możecie wiele stracić. Polecam bardziej wymagającym czytelnikom, którzy są gotowi oddać się tej lekturze, a ja sama pędzę poszukać kolejnych tytułów stworzonych przez ten wspaniały duet, ponieważ po 'Dwóch grobach' chce więcej!! 

OCENA: 9/10

Za możliwość przeczytania serdecznie dziękuje Wydawnictwu G+J 


Recenzja dostępna również na:
- nakanpie.pl
- gandalf.com
- merlin.pl
-lubimyczytać.pl

* opis z okładki

42 komentarze:

  1. Mnie również bardzo podobała się ta książka i planuję przeczytać inne tego duetu.
    Świetna recenzja :-)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jeżeli uda ci się przeczytać równie ciekawa książkę tych autorów, to daj namiary :)

      Usuń
  2. Słyszałam o tej książce i mnie zaciekawiła, a do tego Twoja pozytywna recenzja :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Bardzo lubię duet tych autorów. "Dwa groby" mam w planach.;)

    OdpowiedzUsuń
  4. Że ja się jeszcze nigdzie nie natknęłam na tę książkę :D Recenzja mega zachęcająca, no bardziej zachęcić to się już chyba nie da :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ciesze się, ze cie zachęciłam, bo książka na prawdę warta uwagi :)

      Usuń
  5. Cóż, po pierwsze lubię, kiedy dwoje autorów współpracuje ze sobą, jest to ciekawe doświadczenie za równo dla nich jak i czytelnika. Po drugie lubię książki z taką fabułą, wydają się ciekawe. Mam nadzieje, że będzie mi dane zapoznać się z tą historią. :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Podpisuję się pod tym komentarzem. :)

      Usuń
    2. Wydawać by się mogło, ze ta pozycja została dla Was stworzona :)

      Usuń
    3. W końcu jesteśmy przyjaciółkami, prawie siostrami :P

      Usuń
  6. Ogólnie to nigdy nie słyszałam jeszcze o tej książce, ale wszystko wyjaśnia to, że jest ona nowością, a wielkiej reklamy na pewno nie zdobyła. Gdybym miała więcej czasu pewnie gdzieś bym ją "wcisnęła", ale niestety nie mam gdzie. Nie zmienia to faktu, ze po Twojej recenzji mam ochotę ją poznać, bo sie zaciekawiłam ;)
    Pozdrawiam ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Do tej pory czytałam tylko jedną recenzje tej książki, więc nie dziwie się, że o niej do tej pory nie słyszałaś. Ciesze się, że moja recenzja cię zaciekawiła :)

      Usuń
  7. Na pewno przypadnie mi do gustu ; )

    OdpowiedzUsuń
  8. Potwierdzam. Świetny duet! :)

    OdpowiedzUsuń
  9. Pokochałam kryminały, więc pewnie sięgnę po tę książkę. Nigdy nie słyszałam o tych autorach, ale postaram się zapoznać z ich twórczością :) Myślę, że mnie wciągnie ^^ Livresland.blogspot.com :*

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ostatnio także pokochałam kryminały, mogłabym je czytać na okrągło! :) O tych autorach ja także pierwszy raz słyszałam, koniecznie musisz poznać ten duet, bo skoro tak lubisz kryminały to jestem pewna, że ta pozycja ci się spodoba ;)

      Usuń
  10. Książka może okazać się ciekawa, tym bardziej, że twoja ocena jest pozytywna :)

    OdpowiedzUsuń
  11. Całym sercem kocham Pendergasta! :D

    OdpowiedzUsuń
  12. O Boziu, ależ pozytywna recenzja! Skoro ich książka jest tak dobra, to pewnie rozpatrzę ich twórczość. :)

    OdpowiedzUsuń
  13. Skoro tak polecasz to chyba po nią sięgnę , trzeba przyznać że projekt okładki nie jest zły i też potrafi zachęcić więc gdybym na tą książkę wpadł w emipku to też bym sobie ją z tyłu przeczytała ale po twojej recenzji mam na to bardzo dużą ochotę <3
    Pozdrawiam i zapraszam do mnie INNA
    http://zjednoczona.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  14. Na pewno dla fanów gatunku będzie to istna gratka. Nigdy nie podobały mi się historie związane z agentami FBI (może po za filmem Miss Agent ._.), więc nie przeczytam.

    OdpowiedzUsuń
  15. Już jest na mojej liście "do przeczytania". Zdecydowanie moje klimaty! Pozdrawiam ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jestem ciekawa twojej opinii, wiec jak trafi ci się okazja przeczytania tej książki to chętnie przeczytam recke na twoim blogu :)

      Usuń
  16. Twój entuzjazm jest zaraźliwy! a jako ambitna i wymagająca czytelnicza czuję się bardzo zachęcona! ruszam na poszukiwania tego tytułu :D

    OdpowiedzUsuń
  17. Podoba mi się okładka. Jestem ciekawa efektów współpracy tych dwóch panów. Przeczytam, gdy tylko będę miała okazję. :P

    OdpowiedzUsuń
  18. Wysoka ocena jak widzę. Warto zajrzeć.

    OdpowiedzUsuń
  19. Chętnie bym przeczytała. :)

    OdpowiedzUsuń
  20. Współpraca dwóch autorów (a nawet kilku) może przynieść ciekawe efekty, ale trzeba uważać na nierówności stylistyczne, których w takiej sytuacji (czasem) nie brakuje. ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Na szczęście w tym przypadku nie doszukałam się takich błędów. :)

      Usuń
  21. Baardzo lubię ten pisarski duet! Sięgnę koniecznie, nawet nie wiedziałam, że wyszło coś nowego;)

    OdpowiedzUsuń
  22. Książka zbiera same pozytywne opinie, więc chyba pora się za nią rozejrzeć. ;)

    OdpowiedzUsuń
  23. Niestety jeszcze nie czytałam, ale na pewno to nadrobię :)

    OdpowiedzUsuń
  24. Zapowiada się szalenie ciekawie, chętnie przeczytam. No i milion plusów dla twojego bloga na samym wstępie, za niesamowity soundtrack z Amelii! :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. A dziękuje, chciałam żeby blog miał swój mały klimat :) Ciesze sie, że ci sie podoba :)

      Usuń
  25. Chętnie przeczytam. Ten duet tworzy świetne historie.

    OdpowiedzUsuń
  26. przy tej książce na serio sprawdza się powiedzenie, że co 2 głowy to nie jedna :)

    OdpowiedzUsuń
  27. Niestety tematyka powieści nie przypadła mi do gustu.

    OdpowiedzUsuń
  28. Może kiedyś się skuszę ;)

    OdpowiedzUsuń
  29. zauważyłam, że duet zbiera same pozytywne recenzje. trzeba będzie mu się bliżej przyjrzeć.

    OdpowiedzUsuń
  30. Bardzo polubiłam ten duet i jeszcze bardziej tę książkę.

    OdpowiedzUsuń
  31. Widzę, że skoro jest to tak dobra recenzja, a autorzy zbierają tak pochlebne opinie będę musiała się rozejrzeć w poszukiwaniu tej pozycji.

    OdpowiedzUsuń

Witaj w Kruczym Gnieździe!

The moon is my sun,
the night is my day.
Blood is my life,
and you are my prey.