środa, 21 sierpnia 2013

Liebster Blog Award

Witajcie. Od razu chciałam przeprosić wszystkich, którzy nominowali mnie do tej zabawy za to, ze długo nie odpowiadałam na Wasze pytania, ale już się biorę do roboty. 
Wiem, ze znacie już zasady, ale dla przypomnienia:
„Nominacja do Liebster Award jest otrzymywana od innego blogera w ramach uznania za „dobrze wykonaną robotę”. Jest przyznawana dla blogów o mniejszej liczbie obserwatorów, więc daje możliwość ich rozpowszechnienia. Po odebraniu nagrody należy odpowiedzieć na 11 pytań otrzymanych od osoby, która cię nominowała. Następnie Ty nominujesz 11 osób (informujesz ich o tym) oraz zadajesz im 11 pytań. Nie wolno nominować bloga, który cię nominował.”

Pierwszą nominację dostałam od Night Flower za co bardzo dziękuję. Oto pytania i odpowiedzi.


1. Czy jakaś książka sprawiła, że Twoje nastawienie do świata zmieniło się? Jeśli tak, jaka to książka i co w Tobie zmieniła?

'Oskar i Pani Róża' to książka,  która zdecydowanie zmieniłam moje nastawienie do świata, jak i do codziennego życia. Przede wszystkim uświadomiła mi, że warto cieszyć się każdą chwilą, ponieważ życie jest kruche. Warto cieszyć się życiem, ponieważ jest cudem.

2. Ile książek masz w swojej biblioteczce?
Ojej, czekaj idę policzyć...
74 książki uzbierane samodzielnie i około 100 u mojego brata w biblioteczce, w której razem kolekcjonowaliśmy. Trochę się tego nazbierało.

3. Jaki jest Twój ulubiony cytat?
Mam bardzo wiele ulubionych cytatów, tak jak wielu z nas. Ostatnio wypatrzyłam taki jeden, który wywarł na mnie ogromne wrażenie. Oto on: 
'Najważniejsze jest żeby gdzieś istniało to, czym się żyło: i zwyczaje i święta rodzinne. I dom pełen wspomnień. Najważniejsze by żyć dla powrotu'. Daje do myślenia.

4. Ile przeczytałeś książek?
Bardzo dużo, na LubimyCzytać w kategorii przeczytane mam 98 książek, ale z pewnością jest ich więcej.

5. Jaka jest Twoja ulubiona książka i dlaczego?
Nie potrafię wybrać ulubionej książki, ponieważ wszystkie coś wniosły do mojego życia. Jednak szczególny sentyment mam do  serii o Harrym Potterze

6. Czy oprócz książek czytasz komiksy?
Nie przepadam.

7. Twój ulubiony autor to?
Zdecydowanie Stephen King, mój mistrz.

8. Jeśli miałbyś zaprzyjaźnić się z jednym z bohaterów książkowych, kogo byś wybrał i dlaczego?
Wybrałabym Harrego Pottera, ponieważ myślę, że wiele by mnie nauczył.

9. Postać książkowa, której z pewnością nie chciałbyś poznać w życiu realnym?
Nie ma takiej, z każdą bym się zaprzyjaźniła :) 

10. Ile pieniędzy jesteś w stanie wydać na książki?
Próbuje się ograniczać, ale kto wie jak by to było gdybym miała fortunę

11. Jaki jest Twój ulubiony gatunek literacki?
Zdecydowanie horror

Druga osoba, która mnie nominowała to Dracula,którą serdecznie pozdrawiam i której dziękuję za nominacje.

1. Jakiego gatunku najbardziej lubisz czytać książki?
Horror już wymieniłam, a więc drugi po horrorze będzie kryminał

2. Co skłoniło cię do założenia bloga?
Dzielenie swojej pasji z innymi, a także wyrażanie własnego zdania, czego w realnym świecie nie jestem w stanie robić.

3. Czym zazwyczaj zaznaczasz miejsce, w którym skończyłaś czytać?
Oczywiście zakładką, teraz mam taką fajną z małpką ;) 
Mam przynajmniej towarzysza.

4. Czy starasz się jeszcze gdzieś wypromować bloga? 
Nie, miałam kiedyś facebooka, do którego zapomniałam hasła, ale on również był założony w celu poznania bardziej bloggerów. Tam sobie z nimi pisałam itp.

5. Czytasz więcej polskich czy zagranicznych autorów?
Zdecydowanie zagranicznych, jakoś bardziej mi leżą.

6. Jakiego Wydawnictwa najbardziej lubisz czytać książki?
Ostatnio Oficynka ma bardzo świetne książki, ale ogólnie to nie jest dla mnie ważne Wydawnictwo, a raczej treść książki.

7. Lubisz czytać opowiadania? A może sama coś piszes?
Bardzo lubię czytać opowiadania, sama nie pisze, bo nie mam talentu, ale mój brat coś tam skrobię i czasami czytam jego wypociny.

8. Czy masz fanpage swojego bloga na facebooku?
Nie mam.

9. Wolisz bardziej kawę czy herbatę? A może popijasz Yerba Mate?
Wole kawe rozpuszczalną! Nawet nie wiem co to jest Yerba Mate, więc jak ktoś z Was wie, to proszę o wyjaśnienie w komentarzu :) 

10. Co ostatnio przeczytałaś? 
'Ostatnią spowiedź'

11. Czytasz książkę a potem oglądasz film, czy na odwrót?
Najpierw książka, potem film. :)

I ostatnia nominacja od Kyou i Mims

1. Za co uwielbiasz najulubieńszą książkę - i jaka to jest? 
Moją ulubioną ksiązką, a w zasadzie seria jest 'Harry Potter'. Kocham ją za przesłanie, historie i niezwykłą magię.

2. Lubisz szkołę, czy może nie masz ochoty do niej wracać?
Nie lubię szkoły i nie mam ochoty do niej wracać

3. Należysz do jakiegoś fandomu? Jesteś fanem serialu/książki/filmu?
Nie należe, ale jestem fankom paru książek i zespołów.

4. Co sprawia, że uwielbiasz pisać blog?
Oczywiście moja pasja i ludzie jakich mogę poznać dzięki tej mojej działalności

5. Od czego zaczęła się Twoja przygoda z czytaniem?
Od przeczytania serii o Harrym, te ksiazki wyciągneły mnie z choroby psychicznej i pokazały dalszy sens życia

6. W jakim wieku przeczytałeś/aś pierwszą książkę?
O jejku, Harrego przeczytałam chyba wtedy gdy miałam 12/13 lat

7. Czy zdarza Ci się czytać jakąś książkę kilka razy?
Jeszcze mi się nie zdarzyło, ale do paru chętnie powrócę.

8. Najbardziej wstrząsająca pozycja w Twoim życiu?
Było ich wiele, a pamięć zawodzi, ale ostatnio 'Ostatnia spowiedź'

9. Czy zdarza Ci się czytać mangi?
Nie

10. Kultura jakiego kraju podoba Ci sie najbardziej?
Oczywiście Polski! Ale tak na serio to Japonia

11. Czy chodzenie do szkoły jest dla Ciebie wyłącznie obowiązkiem? 
Tak

Bardzo dziękuje Wam za nominacje, czuję się wyróżniona. Teraz przyszedł czas na nominacje 11 blogów. Proszę, nie obraźcie się, wszyscy jesteście dla mnie bardzo ważni, a wybór będzie losowy. Po prostu  wybiorę jedenaście blogerów, którzy jako pierwsi skomentowali mój ostatni post, myślę,  ze tak będzie sprawiedliwie. 

Nominuje:

Zestaw pytań:
1. Twój ulubiony zespół/ wokalista? (płeć żeńska i męska)
2. Najgrubsza książka jaką przeczytałeś/aś?
3. Film, który ostatnio wywarł na Tobie duże wrażenie?
4. Kim planujesz zostać w przyszłości? 
5. Najgorsza książka jaką przeczytałeś/aś?
6. Jesteś osobom pozytywną czy negatywną?
7. Co jest dla Ciebie w życiu najważniejsze?
8. Byłbyś/byłabyś gotowa umrzeć za osobę, którą kochasz?
9. Czego w życiu najbardziej się boisz?
10. Na co zwracasz największą uwagę podczas czytania książki? (styl pisania, fabuła, bohaterowie, okładka?)
11. Piszesz recenzje książek na brudno czy od razu na komputerze/laptopie?

Zadałam Wam pytania z różnych dziedzin życiowych, mam nadzieje, ze chętnie na nie odpowiecie. Nie są być może twórcze, ale są to pytania, na które chcę znać odpowiedzi :) 
Dziękuje za uwagę i pozdrawiam.
P.s
Jeżeli nie chcecie nie odpowiadajcie, nie obraze sie! :) 

10 komentarzy:

  1. Bardzo fajne odpowiedzi . ;) Dziękuję za nominację!

    OdpowiedzUsuń
  2. Ciekawe odpowiedzi :)

    Dzięki za nominację :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Odpowiedzi ciekawe, dzięki za nominację :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Dzięki za nominacje. Odpowiedzi już pojawiły się na blogu. :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Dzięki za nominację, postaram się wziąć udział w zabawie :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Ciekawe odpowiedzi:) Ja mam zdecydowanie manię powrotu do książek:P

    OdpowiedzUsuń
  7. Ciekawe odpowiedzi! Bardzo fajna zabawa, która pozwala poznać innych blogerów trochę bliżej. Pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
  8. Dzięki za nominację :) Mam nadzieję, że jeszcze dziś uda mi się odpowiedzieć na pytania :)

    OdpowiedzUsuń
  9. Do komiksów, zwłaszcza tych mangowych naprawdę można się przyzwyczaić! I uzależnić przy okazji ;)

    OdpowiedzUsuń
  10. Trochę się tego uzbierało ;) Też piję kawę rozpuszczalną, lubię kulturę japońską i częściej sięgam po literaturę zagraniczną.
    Nie wiem jak to się stało, że nie obserwuję Twojego bloga, jakieś przeoczenie chyba, ale już się dodałam ;)
    Pozdrawiam serdecznie

    OdpowiedzUsuń

Witaj w Kruczym Gnieździe!

The moon is my sun,
the night is my day.
Blood is my life,
and you are my prey.