poniedziałek, 29 kwietnia 2013

Robert Kirkman, Jay Bonansinga - The Walking Dead. Żywe trupy. Narodziny Gubernatora.

AUTOR: Robert Kirman & Jay Bonansinga
TYTUŁ ORGINALNY:  The Walking Dead: Rise of the Governor
WYDAWNICTWO: Sine Qua Non
GATUNEK: horror
DATA WYDANIA: 2011
ILOŚC STRON: 364
CENA: 27,90 zł (kup teraz) 



Na początku był przełomowy i świetnie oceniany komiks...
Początki bywają najtrudniejsze, tak było i tym razem. Wydawnictwa nie chciały wydać komiksu młodego pisarza, bo jak twierdzili nie opłacało im się to, lepiej było wydać kolejny komiks juz znanego komiksiarza, bali się też, ze historia nie zyska uznania w oczach odbiorców, jednak zwyciężył upór...
Potem pojawił się rewelacyjny serial... 
Serial okazał się strzałem w dziesiątkę. Pobijał rekordy popularności i zdobywał rzesze fanów...
Aż w końcu przyszedł czas na pierwszą z serii powieść opowiadającą historię kultowych postaci z uniwersum The Walking Dead.
Pojawienie się na rynku książki, było gratką dla czytelników o mocnych nerwach. 
Teraz każdy ogląda, czyta lub chociaż kojarzy czym jest The Walking Dead.
To nowy świat, w którym rządzą zombie! 

Zacznę od opowiedzenia Wam jak do mnie dotarła wieść, że istnieje książka o zombie- oczywiście z waszych blogów! Ale zacznijmy od początku o świecie wykreowanym przez Roberta Kirmana dowiedziałam się dzięki mojemu bratu, który puścił mi jeden z odcinków The Walking Dead od pierwszej scenki stałam się fankom tego serialu. Potem, na blogach czytelniczych zaczeły pojawiać się recenzje książek o Kąsaczach. Od tej pory miałam jeden cel: zdobyć tą książkę! 

Brian i Philip Blake, córka Philip- Penny, Bobby i Nick to garstka ludzi, którzy po wybuchu epidemii mają jeden cel: przeżyć! Liderem grupy jest Philip, wspólnie planują plany, które mają na celu doprowadzić ich do najbezpieczniejszego miejsca, jednak to on ma decydujący głos. Całość książki przeznaczona jest Gubernatorowi, który dowodzi jedną z bezpieczniejszych osad- Woodsbury. Jest despotą znanym z własnego poczucia sprawiedliwości. Zmusza ludzi do walki z zombie, a tym którzy mu się sprzeciwią oderwie pare narządów. Dzięki tej książce najwięksi fani serii dowiedzą się jak Gubernator stał się tym, kim jest.
Badź świadkiem narodzin Gubernatora!

Jako fanka flaków, wnętrzonosci i innych tego typu obrzydliwości czułam się w swoim żywiole czytając ta powieść. Autorzy w każdym rozdziale zaskakiwali mnie coraz nowymi sytuacjami.
Są takie książki, które dzięki realistycznie przedstawionemu światu, przenosza nas stu procentowo w ten świat, wtedy jesteśmy w stanie nie jeść cały dzień, aby tylko dowiedzieć się jak się ta historia skończy- tak było w tym przypadku co stanowi niezbity dowód na to jak doskonała jest ta książka. 
Spotkałam bohaterów, którzy zostali świetnie wykreowani. Wszelkie odczucia postaci sa tak opisane, ze czytelnik wierzy w to, ze tak faktycznie jest. Jedną z takich postaci jest Philip Blake, który jest dla mnie, jedną z najciekawszych postaci światowej literatury, choc ma wiele wad, polubiłam go, choc czasami potrafiłam go nienawidzic, bo jego okrucieństwo czasami nie znało granic, czasami potrafiłam mu współczuć, bo to jaki los zgotowało mu życie było smutne. Miałam wrażenie, ze wszystkie postacie to ludzie z krwi i kości, autor ich nie oszczędzał, pomimo tego, że byli głównymi bohaterami zostawiali ranni i wszystko nie szło im jakby naprawdę chcieli. Więcej takich ikon książkowych, proszę o więcej! Niech inni autorzy biorą przykład z tej książki!

Siłą tej książki jak i komiksu i serialu są trudne sytuacje, a także relacje pomiędzy bohaterami. Celem historii nie są chodzące zombie i walka z nimi, ale to jak ludzie odnajdują się w obliczu apokalipsy i to czy w takich sytuacjach ludzkość nie zapomina o najważniejszych wartościach.
Lektura tej książki gwarantuje nie tylko dobrą opowieść, ale także poznanie niesamowicie silne osobowości i góre, góre flaków.
Polecam fanom komiksu i serialu, a także tym, którzy chcą poznać ten swiat od podszewki.


OCENA:10/10
*książka z wyróżnieniem* 

Za możliwość przeczytania serdecznie dziękuje Wydawnictwu Sine Qua Non 

Recenzje znajdziecie również na: 

17 komentarzy:

  1. Mój Narzeczony bardzo lubi ten serial, więc pewnie wersja papierowa przypadłaby mu do gustu. :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Słyszałam dużo o tym serialu, jednak ani nie oglądałam, ani nie czytałam w postaci książki. Tymczasowo nie mam czasu nawet :(

    OdpowiedzUsuń
  3. Mam tę książkę w planach. Muszę przyznać, że do tej pory moje doświadczenie z The Walking Dead ogranicza się tylko do gry na podstawie komiksu (świetnej, swoją drogą). Z serialem jakoś mi nie po drodze, do tej pory widziałam tylko kilka pojedynczych odcinków, ale mam w planach nadrobienie zaległości, chętnie zapoznałabym się też z komiksem. ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. o! nawet nie wiedzialam, ze istnieje taka gra. jako fanka gier komputerowych, chetnei bym zagrała.

      Usuń
  4. Uuu a ja fanką takich wstrętnych obrazów jak flaczki nie jestem :D Zapraszam serdecznie na konkurs, w którym do wygrania 3 naszyjniki z brudnego złota = trzech zwycięzców :)

    OdpowiedzUsuń
  5. fajna recenzja ;d
    ale nie jeste tego fanem ;dd

    OdpowiedzUsuń
  6. uwielbiam ten serial, oglądam go razem z tatą, z niecierpliwością czekam na nowe odcinki. Komiksów nie lubię, ale moze sie skusze ... :)

    OdpowiedzUsuń
  7. Horrory z górą flaków zazwyczaj mnie do siebie przekonują :D Chętnie zapoznałabym się z tą pozycją :-)

    OdpowiedzUsuń
  8. Bosko kocham uwielbiam mam bzika na punkcie serialu, ale ksiazke tez przeczytam ;)

    OdpowiedzUsuń
  9. Jako fanka uniwersum The Walking Death oraz tematyki zombie książkę mam już za sobą, a obecnie tak, jak i ty zabieram się za kontynuacje ;)

    OdpowiedzUsuń
  10. O, tak! Podpisuję się pod recenzją :) Świetna książka.

    OdpowiedzUsuń
  11. Książka mi się podobała, jednak za kontynuacje jak na razie się nie zabieram:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jak na razie kontynuacja podoba mi sie bardziej, takze myśle, że warto :)

      Usuń
  12. Walking Dead znam tylko serial do polowy 2 sezonu, mimo to zombie darzę sporym sentymentem, więc do książki też chętnie bym zajrzała.

    OdpowiedzUsuń
  13. Polecę mojemu kuzynowi, na pewno mu się spodoba.

    OdpowiedzUsuń
  14. ogląałam pare odcinków tego serialu, a nawet nie wiedziałam, że książka jest ^^:P

    OdpowiedzUsuń
  15. Serial lubię. Chociaż muszę mieć odpowiedni nastrój..
    O książkach słyszałam ale jakoś mnie nie ciągnie.
    Nawiasem mówiąc świetny blog. Strasznie podoba mi się tło i ta czcionka!
    Pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń

Witaj w Kruczym Gnieździe!

The moon is my sun,
the night is my day.
Blood is my life,
and you are my prey.