wtorek, 7 października 2014

English Matteres (wrzesień/październik)

CENA: 9.50 zł

 Spis treści: 

This & That
• Grammar with a Humorous Twist
• Specific Language
Impairment
• Yoshiro Nakamatsu
• Error Alert!

People & Lifestyle
• Out of This World – Bruno Mars
• The Gift of Thrift
• More than Shoes

Culture
• The Secret of Immortality


Language
• A Battle of Words
• Season of Appplications

Technology
• Engineering: Bridging the Gap

Travel
• Bath

Conversation Matters
• Looking for a Flat

Leisure
• Zumba Fitness Craze

Tym razem niestety nie dodam zdjęć, ponieważ zepsuł mi się aparat, ale napiszę o artykułach, które moim zdaniem najbardziej zasługują na uwagę w numerze 48 Engilsh Matters. Mam nadzieję, że jednocześnie zachęcę Was do kupna tej gazety.

THIS AND THAT 
Już na samym wstępie dowiemy się nieco więcej o chorobie SLI oraz poczytamy o takiej osobowości jaką jest Yoshiro Nakamatsu. Dowiemy się o badaniach nad długowiecznością jakie przeprowadza. 

PEOPLE AND LIFESTYLE
Oto artykuł o Bruno Marsie i jego karierze. Przy okazji wzięto pod lupę jedną z jego piosenek, dzięki czemu dowiemy się co Bruno miał na myśli pisząc jej tekst. 
 Następnie nauczymy się oszczędzać. Oszczędzanie to wbrew pozorom trudna sztuka, szczególnie gdy otacza nas masa różnych rzeczy czy też jak w naszym przypadku głównie książek, które aż proszą się aby je kupić :) 
Znalazło się również i coś dla pań. O butach na wysokim obcasie i całej ich historii możecie przeczytać w artykule pt.  "More than Shoes"

CULTURE
Jeżeli bardzo lubicie twórczość Jane Austen to mam dla Was wspaniałą wprost wiadomość. Możecie przeczytać o niej w Eglish Matters! Dokładniej rzecz ujmując mowa jest w nim o Hazel Jones, która udzieliła wywiadu m.in na temat Jane Austen. Ale to nie jedyna wzmianka o niej. Otóż w dziale TRAVEL odwiedzimy przepiekne miejsce jakim jest Bath, które było także wielokrotną inspiracją dla twórczości Austen. 

LANGUAGE
Znajdziemy tu głównie informacje o wojnie jaką prowadzą media. W tej wojnie główną bronią są słowa, które bardzo często opisują nie prawdziwe rzeczy na temat różnych celebrytów. 
Bardziej przyjemny tekst dotyczy aplikacji, które możecie pobrać na telefon, a które pomogą Wam w nauce angielskich słówek. 

TECHNOLOGY
Jeżeli chodzi o temat poruszany tutaj, to słabo mnie interesowała dlatego też nie poświęciłam mu zbytnio uwagi. Słownictwo jest w nim bardzo trudne i takie bardzo specjalistyczne, że postanowiłam być może w przyszłości do tego artykułu wrócić. 

CONVERSATION MATTERS
Teraz coś specjalnie dla tych, którzy planują wyjechać za granice np. do Anglii i chcą wynająć mieszkanie. Wiadomo, że trzeba jaką z najemcą się dogadać, więc English Matters z myślą o Was porusza tu kwestie dialogów pomiędzy właścicielem, a osobą, która chcę wynająć dane mieszkanie. 

LEISURE
W ostatnim dziale mowa jest o dość popularnej ostatnio aktywności fizycznej jaką jest zumba. Osobiście sama nie próbowałam jej uprawiać, ale po przeczytaniu artykułu stwierdzam, że ma ona wiele korzyści i planuję kiedyś spróbować. 

Za możliwość zapoznania się z czasopismem serdecznie dziękuję Wydawnictwu Colorful Media. 
Fakt ten nie miał wpływu na moją opinię.

6 komentarzy:

  1. Aktualnie czytam to wydanie i jak na razie bardzo mi się podoba, a zwłaszcza wywiad z ekspertem od Jane Austen. Niedługo dojdę do artykułu o Bath, więc tez na pewno mi się spodoba. Marzy mi się numer specjalny o literaturze...

    http://pasion-libros.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  2. Niedawno pisałam o tym numerze. Widzę, że i Tobie się spodobał.

    OdpowiedzUsuń
  3. Pomimo wszystko, angielskiego wolę się uczyć, z seriali i filmów, bo to mi daje najlepszy wydźwięk języka, gazeta na pewno jest dość dobra, i jeżeli ktoś chce podszkolić język i przeczytać w dodatku o ciekawych rzeczach, to na pewno to pozycja dla niego :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Świetny numer. Znownu jestem zaczytana ;)

    OdpowiedzUsuń
  5. Świetny numer. Znowu jestem w nim zaczytana ;)

    OdpowiedzUsuń
  6. Mam ten numer, jak znajdę czas to na pewno przeczytam :)

    OdpowiedzUsuń

Witaj w Kruczym Gnieździe!

The moon is my sun,
the night is my day.
Blood is my life,
and you are my prey.