piątek, 22 stycznia 2016

Krucze Wieści czyli codwutygodniowy przegląd kulturowy


F I L M 

MOJA OCENA: 7/10
UPIORNA NOC HALLOWEEN
(2007) 

Jak głosi legenda, Halloween to noc, kiedy zmarli wstają z grobów i swobodnie krążą wśród żywych w towarzystwie innych przerażających postaci. Rytuały związane z wigilią dnia Wszystkich Świętych (czyli All Hallows Eve) wymyślono po to, aby chronić ludzi przed niecnymi intrygami tych istot. Mieszkańcy pewnego niewielkiego miasteczka mają się niedługo przekonać, że pewnych tradycji lepiej nie lekceważyć. Nic nie dzieje się tak, jak zwykle. Dwoje ludzi na własnej skórze przekonuje się, czym grozi zdmuchnięcie latarni z dyni przed północą, cztery kobiety natykają się na miejscowym jarmarku na zamaskowanego nożownika, grupa nieznośnych dzieciaków przekracza granice i odkrywa straszliwą prawdę ukrytą w lokalnej legendzie, a zrzędliwego starego mnicha odwiedza dziwaczny osobnik zbierający słodycze, który ma z nim pewne rachunki do wyrównania. Przebrania i cukierki, zjawy i gobliny, potwory i totalny zamęt... W tę najstraszniejszą noc w roku, którą najdziwniejsze stworzenia ? zarówno w ludzkiej postaci, jak i nie ? starają się przetrwać za wszelką cenę, nawet najbardziej niewinne sztuczki i psoty okazują się śmiertelnie niebezpieczne

MOJE OCENA: 7/10ULUBIONY 
GRETA
(2009)

Greta (Hilary Duff) ma siedemnaście lat, jest piękna, buntownicza oraz pełna sarkastycznego dowcipu, lecz to zaledwie przebranie - tak naprawdę Greta cierpi, gdyż jest lekceważona przez swoją matkę Karen (Melissa Leo) która wyszła za mąż po raz trzeci. Greta zostaje wysłana do swoich dziadków (Ellen Burstyn i Michael Murphy) na wakacje, jednak nie jest z tego powodu szczęśliwa. Mówi im że zamierza zabić się w swoje osiemnaste urodziny, czyli w to lato i obecnie kompletuje listę zadań do zrobienia przed śmiercią. Impulsywna Greta zakłóca stateczny styl życia jej dziadków i mieszkańców Jersey Shore. Zbliżająca się katastrofa uświadamia jej jak duży wpływ wywarły jej działania na otoczenie. Powoduje to, w połączeniu z rosnącą miłością Grety do jej dziadków oraz z podnieceniem pierwszym letnim romansem z Juliem (Evan Ross), że Greta stopniowo uwalnia się z ochronnej skorupy, ukazując obiecującą, charyzmatyczną młodą kobietę.

MOJA OCENA: 8/10
CUDOWNE DZIECKO
(2007)
Pewnego gwieździstego wieczoru, gdy księżyc nadsłuchiwał odgłosów świata, spotkały się dwa serca. Lyla Novacek (Keri Russell) genialna wiolonczelistka, po koncercie w Nowym Jorku, w którym brała udział, wraz z przyjaciółką udaje się na imprezę. Louis Connelly (Jonathan Rhys Meyers) irlandzki gitarzysta i wokalista, również ma nowojorski występ ze swoim muzycznym zespołem. Louis w chwili drugiego oddechu, najczęściej rozmyśla patrząc na otwarte niebo. Tego wieczoru na jego niebie pojawiała się Lyla. Nie tylko wspólna miłość do muzyki ich połączyła. Z samego rana zakochani umówili się w poblizu Łuku Triumfalnego przy Washington Square. Jednak Thomas Novacek (William Sadler) zaborczy ojciec myślący o przyszłości córki, nie pozwala jej na spotkanie. W międzyczasie poznajemy jedenastoletniego chłopca Evana Taylora (Freddie Highmore), który odkrywa przed sobą świat wypełniony dźwiękami. Evan przebywa w sierocińcu, gdzie czeka na swoich prawdziwych rodziców. Wierząc że kiedyś jego rodziców połączyła melodia uczuć, postanawia ich odnaleźć śladem muzyki, co przeszywa go każdego dnia.

MOJA OCENA: 7/10

BEZ LITOŚCI
(2010)

Młoda, pociągająca dziewczyna przyjeżdża do domku w malowniczej okolicy, by napisać książkę. Początkowo sceneria wywołuje w niej uczucie spełnienia - jezioro, cisza i spokój, czego więc chcieć więcej? Sytuacja zmienia sie diametralnie, kiedy poznaje lekko ułomnego Matthew'a (Chad Lindberg), który przychodzi naprawić jej klozet. Ta daje mu  buziaka, w ramach podziękowania za wykonaną robotę. Chłopak podniecony chwali się okolicznym lumpom, którzy knują zbrodniczą intrygę... Zamierzają zgwałcić bezbronną dziewczynę. W roli głównej Sarah Butler

CZARNY KRUK POLECA








MOJA OCENA: 8/10ULUBIONE 
OCULUS
(2013)


Rodzeństwo spotyka się po latach od strasznej śmierci rodziców. Dziewczyna jest przekonana, że za traumatyczne wydarzenia w ich życiu odpowiada demoniczne lustro, które wisiało kiedyś w gabinecie ojca. Namawia brata, żeby to sprawdzić.

CZARNY KRUK POLECA - FILM TYGODNIA!
POLECANY PRZEZ MISTRZA LITERACKIEJ GROZY STEPHENA KINGA!

MOJA OCENA: 9/10
ULUBIONE
 SOK Z ŻUKA
(1988)

Młode małżeństwo wprowadza się do nowo nabytego domu położonego w małym miasteczku. Uciekając przed bałaganem wielkiego miasta, znajdują tam spokój oraz czas dla siebie. Sielanka nie trwa jednak długo, gdyż giną w wypadku samochodowym. Ich dusze zostają uwięzione w domu. Z przyczyn proceduralnych administracja świata umarłych nakazuje im czekać ponad sto lat na sąd ostateczny. W tym czasie dom nieboszczyków kupuje bogata rodzina ekscentryków. Wygodna i kapryśna żona planuje przebudować dom według swoich ekscentrycznych pomysłów, zmieniając życie państwa Maitland w piekło. Na nic zdają się próby odstraszenia intruzów. Gdy tracą już nadzieję na spokój, pojawia się tajemniczy demon oferujący swoją pomoc.










M U Z Y K A
Cat Stevens 
"Trobule"

Dido
"White Flag" 

Foo Fighters 
"Everlong"

Hole
"Dying" 

The Crannberries 
"Dream"



Na dzisiaj to już tyle.
Wiem, że te Krucze Wieści są przedstawione w nieco krótszej formie niż zazwyczaj, ale musicie mi to wybaczyć.
Pozdrawiam.
Czarny Kruk

Zaznaczam, że opisy filmów i plakaty pochodzą ze strony filmweb, a zwiastuny i teledyski z youtube. 


17 komentarzy:

  1. "Sok z żuka" brzmi ciekawie. ;)

    czytanienaszymzyciem.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  2. Oglądałam jedynie Bez litości i może film nie był bardzo zły, ale szału na mnie nie zrobił - trochę psychiczny mi się zdawał, niby to horror, no ale jednak... :)
    Bądź tu teraz

    OdpowiedzUsuń
  3. Jak dla mnie sok z żuka brzmi ciekawie. Chętnie przekonałabym się, czy by mi się spodobał.

    OdpowiedzUsuń
  4. "Bez litości" to był bardzo mocny film. Kolejna część również.

    OdpowiedzUsuń
  5. "Oculus" brzmi bardzo... strasznie. Muszę obejrzeć w któryś z piątkowych wieczorów z przyjaciółkami!

    Zapraszam do siebie na nowy post - unboxing!
    Przerwa na książkę

    OdpowiedzUsuń
  6. Dying Hole.. Czyżby to było przeze mnie? ^.^ Ja ostatnio zasłuchuje się w Pearl Jam :)
    Bez litości.. Kiedyś obejrzałam obydwie części. Całkiem spoczko filmy.

    http://zapachstron.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  7. A moim hitem tygodnia jest "Hoża Moyra" Kory i Pudelsów :D
    Nie wiedziałem, że oglądasz tak wiele filmów :)

    OdpowiedzUsuń
  8. Film Cudowne dziecko najbardziej mnie zainteresował.

    OdpowiedzUsuń
  9. "Sok z żuka" klasyk ;) przerażał mnie gdy byłam dzieckiem ;) Miałam okazję również oglądać "Oculus'a" bardzo nieoczywisty film - rewelacja

    OdpowiedzUsuń
  10. Oczywiście nic nie oglądałam, ale bardzo cenię sobie The Cranberries - uwielbiam "Zombie".

    OdpowiedzUsuń
  11. Z Twoich propozycjo filmowych widziałam tylko "Sok z żuka". :)
    Jak ja dawno nie słyszałam The Cranberries...

    OdpowiedzUsuń
  12. "Cudowne dziecko" ogromnie przypadło mi do gustu :)

    OdpowiedzUsuń
  13. Od kilku lat miałam chrapkę na "Sok z Żuka".
    Punkt za The Cranberries.
    Pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
  14. Nie widziałem żadnego z tych filmów, ale za to pierwsza piosenka - ♥

    OdpowiedzUsuń
  15. Cudowne dziecko i Sok z żuka uwielbiam :D ponoć Beetlejucie ma mieć nową wersję - trochę obawiam się, jak ona wyjdzie. nie powinno poprawiać się klasyki.

    OdpowiedzUsuń
  16. Zaciekawiła mnie "Greta", muszę się bliżej zapoznać z tym filmem :)

    OdpowiedzUsuń

Witaj w Kruczym Gnieździe!

The moon is my sun,
the night is my day.
Blood is my life,
and you are my prey.