środa, 25 lipca 2012

Helen Fielding - ' Dziennik Bridget Jones '

Helen Fielding
' Dziennik Bridget Jones '

' Przekomiczna książka . Nawet mężczyźni będą się śmiac '
~

AUTOR : Helen Fielding

WYDANIE ORYGINALNE : 1996

WYDANIE POLSKIE :1998

ILOŚĆ STRON :235

FILM NA PODSTAWIE : Tak  

CENA : 24, 90 zł - twarda ,  18,99 zł - miękka

MOJA OCENA 8/10

* O czym opowiada ? 
Dziennik Bridget Jones to jedna z najważniejszych książek lat 90. Ta fenomenalna powieś w oryginalny , zabawny sposób opowiada o życiu współczesnej niezamężnej młodej kobiety , która ma pecha w miłości i w pracy. Natomiast ma wielu oddanych przyjaciół , do których na pewno nie zalicza się jej matka - wieczna nastolatka. Nasuwa nam się jedynie pytanie : Czy Bridget odnajdzie drugą połówkę ?

* Wątek .
Rozdziały podzielone są na 12 miesięcy. Miesiąc , który przypadł mi najbardziej do gustu to marzec , czyli ciężka panika urodzinowa . Gdy Bridget nie udało się przygotować dań na przyjecie  , jej przyjaciele bardzo jej pomogli . Podobał mi się ten rozdział , bo sama bym chciała mieć takich przyjaciół .

* Bohaterowie .
Bridget Jones jest daleka od ideału , ale ciepła , uczciwa i ludzka , a to liczy sie bardziej niz sylwetka modelki i udana kariera zawodowa. Jest oddana przyjaciołą . Dzięki tym cechą przypadła do serca milionom czytelniczek na całym świecie . 


* Moja ocena 
Najbardziej podobało mi się to , że Bridget codziennie liczyła kalorie , tak , że najwięcej miała powyżej 6000 kcl , a najmniej 0 kcl . Ważyła od 54 kg do 60 kg , według mnie to nie za dużo . Bardzo podobało mi się to , że książka pisana jest w formie pamiętnika / dziennika . Takie książki bardzo lubię . 
Ocena 8/10 
 
* Książkę polecam singlom , którzy mogą utożsamia się z główną bohaterka .


12 komentarzy:

  1. Bardzo fajny blog. Czytałam tą książkę, ale niezbyt przypadła mi do gustu. Również lubię dzienniki i pamiętniki, ale akurat tą książkę oceniłabym na 6/10.

    OdpowiedzUsuń
  2. Ciekawy blog. Może znajdę coś dla siebie ;)
    www.helpme-totrust.blogspot.com/ - zapraszam na mój blog.

    OdpowiedzUsuń
  3. Hej:) Akurat przeczytałam tę książkę i szczerze i nie podobała mi się tak bardzo. Uważam, że w tym wypadku(co rzadko się zdarza) film był zdecydowanie lepszy. Nawet nie zabierałam się za 2 część.

    OdpowiedzUsuń
  4. Fajny blog, ale nie czytałam tej książki :)
    zapraszam do mnie : http://without-you-baby.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  5. Cóż... gatunkowo nie moje klimaty. Jednak kiedyś myślałam o tej książce, więc jeśli kiedyś nadarzy się okazja to pewnie sięgnę z samej tylko czystej ciekawości. ;)
    Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
  6. Jak fajnie że znowu coś napisałaś ;)

    Lubię pamiętniki. Napewno kiedyś przeczytam, bo przecież to fenomen ;)

    OdpowiedzUsuń
  7. Może kiedyś, chociaż wątpię.

    OdpowiedzUsuń
  8. Oglądałam film;D uwielbiam go;P

    OdpowiedzUsuń
  9. ja też czytałam tą książkę. według mnie jest świetna !

    OdpowiedzUsuń
  10. Hm, muszę ją przeczytać :)
    Obserwujemy?
    itsmarlen.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  11. Przyznam sie, ze nie mialam pojecia, ze jest taka ksiazka xD
    Slyszalam tylko o filmie ;D Ale mysle, ze moze mi sie spodobac:)

    OdpowiedzUsuń
  12. oglądałam film- ekstra . a teraz chce przeczytać książke i mam nadzieję, że się na niej nie zawiodę ! :))

    OdpowiedzUsuń

Witaj w Kruczym Gnieździe!

The moon is my sun,
the night is my day.
Blood is my life,
and you are my prey.